HUR MAN KROSSAR EN ENGEL OCH EN TRO PÅ EN LJUSARE FRAMTID

enda sedan engla försvann har jag varit orolig och nojig. när jag cyklat hem om kvällarna har jag trott mig se henne sitta där i väggrenen, bakom ellådan eller under ett av träden. jag skulle ta henne på pakethållaren på min nya fina kronancykel. jag skulle linda in henne i en filt och bjuda henne på o'boy i vårt kök. jag skulle ringa till polisen och säga att jag hittat henne. att hon satt där i mitt kök och längtade efter sin mamma.
men allt detdär var ju förstås bara dagdrömmar.
igår ringde josefin till mig och säger att de hittat henne. men hon sitter inte i någons kök och dricker o'boy. hon ligger nedgrävd i skogen i gästrikland. och som jag grät. var tvungen att lägga på. stanna. gråta. skrika. min första tanke var "vad har han gjort med henne?". engla var tio år. hon var 300 meter hemmifrån. tio år och 300 meter från att fylla elva. men det kommer hon aldrig göra nu. fan.
anders eklunds, mördarens, advokat har sagt att hans klient är glad att han erkännt. att dethär har varit jobbigt för honom och han har stor ångest över det som hänt. att hela historien har tyngt honom. tacka fan för det! tacka fan för att han har ångest! tacka fan för att det har tyngt honom att han dödat en tioåring! vemfan bryr sig om vad han känner? vemfan bryr sig om han känner sig lättat efter att ha berättat? han är en idiot, ett äckel och en vidrig människa (om han över huvud taget har rätt att kalla sig människa efter det han gjort?). det kan inte finnas någon i hela sverige som inte hatar honom nu. jag hatar honom. jag hatar honom så jävla mycket. jag hatar att han var i stjärnsund och jag hatar att han åkte bil förbi engla. ängla. jag hatar att han dödade henne. jag hatar att han finns. jag orkar inte vara pk. jag orkar inte bry mig om vad som är rätt och vad som är fel att säga om honom, anders eklund, mördaren. jag hatar honom och kommer alltid att göra det och ibland önskar jag att det var han som vore död. att det var han som låg nedgrävd i en skog i gästrikland. efter allt han gjort. efter att han dödat en 10-årig flicka. 300 meter från hennes hem. och vad har han gjort med henne? vad fan har han gjort med henne?

Kommentarer
Postat av: Meli

Hej hej hade vägarna för bi..
Allt bra
med dig?
tro mig du e nog inte den ända som e rädd
hoppas du får en super trevlig vecka..
kolla gärna in min nystartat blogg...
Kramiiissssss M

2008-04-14 @ 15:22:45
URL: http://www.metrobloggen.se/EmZi
Postat av: i

otroligt fin rubrik, fia.

2008-04-17 @ 14:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0