KANSKE RENT UTAV LITE BITTER?

det känns som om jag har blivit snuvad på min livs idé. här har jag gått i månader, ja kanske rent av år, och filat på idéer till mitt stora genombrott. mitt livs litterära verk. jag skulle skriva om tonårskärlek som ändå inte var kärlek. jag skulle skriva om hänsynslöshet och kravlöst knull. om han som jag egentligen aldrig brydde mig om och han som jag kanske brydde mig mer om men inte ville visa. jag skulle skriva om ilska och uppror, om att bryta sig fri och att släppa sig loss. att flippa ur och att kamma hem.
men så kommer detta underbarn, denna amanda svensson och själ min livs idé. här kommer hon och debuterar som 20-åring med en säkerligen genialisk bok (har inte läst den, men allt tyder ju på det. genialisk).
och hela hennes bokjävel bygger på MIN IDÉ.
nu är det kört. nu finns det inget ljus i tunneln. nu kan jag lika gärna dö. eller plugga till lärare. det är kört. skitliv.
och allt för att jag inte får ändan ur vagnen. allt för att hon kom före.

Kommentarer
Postat av: di

men hallå alla brudar i vår ålder skriver ju en bok om en ung bitter tjej som bor i malmö och flyr till berlin. skriv en bok om en bitter tjej i uppsala som står ut med tristessen här (typ oss!). ge oss sanningen och kick our asses!

2008-04-22 @ 00:15:42
Postat av: i

håller med di(ana?). men framförallt BLI INTE LÄRARE (/min mamma)

2008-04-23 @ 12:58:40
Postat av: isabell

jag höll på att köpa den boken i oslo i förrgår, fast sen kom jag på att den verkade skitdålig. skriv en bra så köper ja'n.

2008-04-25 @ 16:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0