MAYBE NEXT YEAR

(ni som läst denhär skiten länge, 

vet ju att jag svarade på samma frågor förra året. vilket liv)

 

08.


1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
flyttade. flyttade till ett litet men fint kollektiv. flyttade till en ensam men fin lägenhet.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
jag hade nog inga i år heller..

3. Blev någon/några av dina vänner föräldar i år?
ja, jag fick en kusin till!

4. Dog någon som stod dig nära.
nej. skönt. det skulle jag inte ha pallat.

5. Vilka länder besökte du?
bara sverige i år. skönt.

6. Är det något du saknar 2008 som du vill ha 2009?
kärlek och RESPEKT (och någon som vet hur man gör när ljuset är släckt)

7. Vilket datum från 2008 kommer du att minnas?
27 juni. 31 augusti. say no more.

8. Vad var din största framgång 2008?
att jag fick jobb i uppsala. och att jag numera vågar prata med nytt folk och att jag kan vara ganska trevlig.

9. Största misstaget?
att jag gick på allt som hjälten sa och gjorde och inte gjorde och inte sa.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
jag har varit trött. både fysiskt och i själen. suck.

11. Bästa köpet?
den nya datorn. kommer dock inte förns 2009..

12. Vad spenderade du mest pengar på?
nationsbesök, systembolagetbesök, festivalbesök och hjältens besök.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
ja, hjälten gjorde mig ju glad. det är nog det som stör mig.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
robert svensson-young enough

crookers- we are prostitutes

beirut- scenic world

bonnie 'prince' billy- it's raining in darling

peps persons blodsband ft lill lindfors- rus

martha wainwright- bloody motherfucking asshole

the lovin' spoonful- daydream

 

15. Var du gladare eller ledsnare i år än tidigare år?
2008 började bra, men gick sedan bara utför. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
varit ärligare mot mig själv (klysching) eller i allafall stått på mig. varit modigare och sagt allt som jag borde ha sagt.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
varit lättlurad och varit lösaktig. varit kär och varit galen.

18. Blev du kär i år?
fyfan, ja. 

19. Hatar du någon som du inte hatade i början av året?
nej, jag är inte sån.

20. Bästa boken du läste i år?
bitterfittan- maria svedland

hey dolly- amanda svensson

flickan och skulden- katarina wennstam

21. Största musikaliska upptäckten?
johan hillblom ♥

22. Vilka festivaler besökte du 2008?
arvikafestivalen och popaganda.

23. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
hade fest. var på ög. hånglade snuffade och söp. och hade riktigt roligt.

24. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
ändrad. jag har börjat gilla att handla kläder. but still ugly.

25. Vad fick dig att må bra?
hjälten (ett tag) ingrid och mia och massa pepptalk. utekvällar med sara. maria på arlanda. det var bra, så himla bra att hon var där för annars hade jag dött.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
om hjälten hade stannat kvar..

27. Favoritprogram på TV?
bara massa skit.

28. Något du önskade dig, och du fick?
jag fick ett körkort. och jag fick ett jobb och senare också ett nytt jobb. jag fick känna på livets ljuva.

29. Något du önskade dig, och inte fick?
ja, hjälten. jag önskade att allting skulle bli bra. jag fick känna på livets bitterheter


30. Vem saknade du?
lisa som vanligt. jag skanar P.A som inte bor här längre. och jag saknar hjälten. fan för att jag gör det.

31. De bästa nya människorna du träffade?
hjälten och petter. kerstin nilsson och kanske en nygammal per fors.


Kommentarer
Postat av: petter

<3

2009-01-01 @ 22:43:23
Postat av: idzidzidz

Har du min flickan och skulden? MOget.

2009-01-04 @ 23:04:51
Postat av: kerstin

men vad glad jag blir att läsa om mig själv! hade jag haftr en lika lista hade du stått med. det är jag bombis på!

2009-01-05 @ 14:56:10
URL: http://straightfromthahood.blogg.se/
Postat av: di

men det gjorde jag med! alltsa svarade pa samma fragor. skont att veta att svaren andrats dock.

2009-01-06 @ 13:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0