HUR DET GICK TILL NÄR JAG MYNTADE ETT NYTT ORD: DÖDSSLEM

i drömmen var jag på postterminalen och sorterade brev. det kommer in några tjejer i tjugofemårsåldern i den stora produktionshallen. jag vet inte om det var med våld eller om vi gick frivilligt, men de fick i allafall med oss alla ut i fikarummet. där fick vi ett varsitt prov. det var svårt. svåra matematiska dilemman och omöjliga frågor om mänsklig anatomi som bara en kirurg skulle klara av. det var frågor om fysiska formler och kemiska uträkningar. om olika sjukdomar och om blödande utslag och eksem och annat läskigt. tjejerna som gett oss provet var hotfulla och respektingivande. vi var nog alla ganska rädda för dem. men jag vill minnas att de ändå på något vis var trevliga. tydliga och trevliga. men det var nog bara en fasad. när tiden var ute samlades proven in och rättades. det var en lång väntan. de som ville gå och hämta kaffe eller choklad från maskinen ute vid köket blev bestämt, nästan våldsamt nedtryckta i sina stolar igen. vi väntade och väntade. långsamt långsammare tick tack. tick tack. tillslut var de klara. vi blev uppradade i två led. led nummer ett för de som klarat provet. led nummer två för de som inte klarat det. jag hamnade mot all förmodan i led nummer ett. det kändes som en lättnad. det kändes skönt och befriande. som en stor tung sten hade släppt från mina axlar min rygg mitt huvud och min mage. sedan kom beskedet. de som inte klarat provet skulle avrättas. mördas på fläcken. här och nu. no way out. sagt och gjort. tjejerna i tjugofemårsålder avrättade dem lungt och sansat, en efter en. säkerligen med ett leende på läpparna. nöjda. vi i ledet för de som klarat provet stod tysta. rädda. oberörda. när alla i led två var döda tog de tjugofemåriga tjejerna deras kroppar och malde ned dem till en äcklig slemmig sörja. som en kletig sönderkokt köttsoppa. beige seg och vidrig. sedan var det dags för oss i led ett. vi fick ta av oss alla kläder och bli insmorda med slemmet. dödsslemmet. jag stod  med armarna och benen i ett X och grät när resterna av pelle, sara, isabelle och felicia hälldes över huden. 

men annars mår jag ganska bra.

Kommentarer
Postat av: Good girl

Att ge sig på en tolkning av den där drömmen vore ju intressant... eller idiotiskt.

2008-12-31 @ 00:36:19
URL: http://goodgonebad.wordpress.com
Postat av: di

fy fan! verkligen äcklad. men som vanligt dödens bra skrivet! wow.

2008-12-31 @ 14:39:26
Postat av: iddi schults (nej...ida)

menar du att det var detta du drömde när vi delade säng? eller ja menar madrass.

2009-01-04 @ 23:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0