ATT LJUGA OCH ATT GRÄVA

igår var jag på ungdomshälsan. jag blev trött så fort jag kom dit. jag hade inte bokat tid, jag bara satte mig där och väntade. sedan kom sköterskan och "ja, vi tar ju egentligen bara emot patienter som har bokat tid, men eftersom hon som hade tid nu inte har kommit kan vi ju göra ett undantag", som de alltid säger på ungdomshälsan.
sedan ville hon prata moral. hon ville prata sex och hon ville prata kondomer. det ville inte jag. så jag ljög. försökte skämta, sa att jag aldrig hade kondom eftersom det är fysiskt omöjligt. hon skrattade ett ogillande skratt medan jag log av trötthetsblaséblandad njutning inombords. hon frågade om jag hade någon plan. om killen jag låg med inte ville använda kondom, vad hade jag för plan då? plan? jag har ingen plan. känner jag att jag tycker vi borde ha kondom säger jag det, eller så skiter jag i det om jag hellre vill slippa. det är inget mer med det. men det sa jag inte. man kan inte säga till en moraltant att man skiter i att använda kondom. det går bara inte ihop. det funkar inte så på ungdomshälsan. nej, på ungdomshälsan ljuger man. man ljuger skallen av sig, om man så måste.  jag tror moraltanten försökte få mig att inse att kondom var det bästa medlet mot, hiv, gonorée och kondylon. kondom är det bästa mot oönskade barn. vad tror hon egentligen? jag är 20 år. tror hon att jag aldrig läst KP eller sett på bullen när det gick på teve? klart som fan jag vet att man ska ha kondom. men ibland orkar man bara inte. ibland är det lika jobbigt att använda kondom som att gå till ungdomshälsan och lyssna på en moraltant. men jag sa förstås att jag alltid hade kondom, att det bara var denhär gången vi missade. det gick hon tydligen på, för hon gav upp efter det.
sedan var det dags för min första gynekologundersökning. det var obehagligt. jag låg där och spännde mig som en fjäder i en extrasäng. som en fisk på land i sitt sista stadium innan döden. knep ihop benen medan hon med lugn, sansad moraltantston berättade vad hon gjorde där nere. JAG VILL INTE VETA! hade jag lust att skrika. men det kunde jag ju inte heller. när man väl har fått en sköterska på ungdomsmottangningen att knipa käft om kukar och kondomer, då ska man inte få igång henne igen. men det hela gick smärtfritt trots att hon hade kalla händer och trots att persiennerna till rummet inte var neddragna. nu kanske ni tror att jag kom till insikt efter dethär besöket. ja, med en sak. när man ska visa fittan för en gynekolog,  välj trosor med andakt. välj inte ett par boxer med knallgrönt krokodliskinnsmönster. det är dömt att misslyckas.

Kommentarer
Postat av: Syzzz

Why? Jag vill veta mer om boxers. Jag gillar den där tanten, tror att vi har mycket gemensamt. Gaddade mig idag. Kolla idasheta.blogg.se.

2008-03-18 @ 23:15:18
Postat av: alle

hahaha! varför ska det alltid förklara?! som att jag någon gång skulle behöva genomföra en akut gynekologundersökning på mig själv

2008-03-20 @ 00:54:27
URL: http://babababababababa.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0