EN DAG I SÄNDER

den ena festliga dagen följs av den andra. idag vill jag säga tack till alla underbara kvinnor, flickor, tjejer! tack för att ni står ut och tack för att ni är så kloka och framgångsrika och bara så bra. det låter så jävla klyschigt. klart som fan att jag inte älskar alla kvinnor (det finns ju rötägg överallt), men utan er (rötägg eller inte) så skulle hela jävla skiten vara mer jävlig än vad den är nu. tack eva witt brattström, tack paris hilton, tack mormor och mamma, tack hanna på jobbet, tack alla kickers, alla fjollor och fjantar, alla idioter och efterblivna. tack alla jävla bitterfittor som orkar, vill och kan göra något åt patriarkathelvetet! tack ni andra också förresten. tack ni som inte vågar, inte orkar, men ändå finns där i skymundan och slentriankämpar på ert eget lilla sätt.
tack till mig själv för att jag stod ut en dag till. tack till mig själv för att jag orkade tjaffsa med soffliggargubbjävlarna på arlanda om varför denhär dagen är värd att fira, att de faktiskt älskar sina fruar innerst inne, att de egentligen också vill vara lika tighta med kidsen som frugan är, att han egentligen vill vara god , hjälpsam och underbar, precis som hon, men att han bara inte orkar. att gubbfan inte orkar vara mannen han egentligen drömmer om att vara. tack sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0