KUKARNA PÅ KONSUMVÄGEN

jag brukar cykla norbyvägen hem. men igår efter en sen kväll/natt på jobbet  var det så mycket snö att jag inte orkade sätta på lyset på cykeln. ni vet, all snö som fastnar där däcket och dynamon tar i varandra och så sprutar det massa snö på det högra benet och så smälter det och blir blött, kallt, äckligt. eftersom jag inte hade något lysa valde jag att cykla konsumvägen istället, för att slippa betala böter till någon sorgsen och bitter polis.
när jag cyklar där på konsumvägen dyker en enorm kuk upp i snön. när jag säger enorm men jag verkligen det. ENORM. det låter absurt om jag inte berättar att kuken var framtrampad som ett mönster i snön, alltså en liggande kuk, porträtterad i erektionerat tillstånd underifrån, sådär som man alltid målar kukar på väggarna på skoltoaletten. plötsligt börjar fler och fler kukar dyka upp runt omkring mig, målade på precis samma sätt. en efter en, i en lång rad. som om de enorma kukarna i snön var trädda på en tråd, som ett långt halsband längts hela konsumvägen (det bör också tilläggas att konsumvägen är en jävligt lång väg). jag tycker det är spännande. jag försöker undvika att cykla i kukspåren, jag vill ju inte förstöra det som någon måste ha jobbat ett bra tag med att åstakomma. jag cyklar på lite fortare. kanske att jag kan hinna ifatt den som målat kukarna? men där konsumvägen övergår i hörnstensvägen får kukspåret ett abrubt slut. längst bort i den långa raden av kukar finns något annat målat. jag ser inte riktigt vad det är först, det ser ut som någon slags båt, kanske en eka eller en kanot. men jag förstår vad det är när jag ser texten ovanför kajaken. någon har vördnadsfullt trampat ut fem bokstäver i snön.

F I T T A.

jag blir besviken. här har man följt ett kukspår i flera meter. jag har inte ens behövt fundera över vad det är. det är kukar. punkt. ingen skulle påstå något annat. men dethär. är det verkligen såhär folk föreställer sig en fitta? det är pinsamt. om det är ett grabbgäng som gjort kukspåret är det pinsamt för att de inte vet hur en fitta ser ut. att de lägger ned stor energi på att trampa ut kukar i snön, gör många, gör dem perfekta. men när det sedan kommer till fittan blir det svårt, för grabbarna vet inte hur den ser ut! det är helt okej att de inte har knullat, aldrig sett en fitta i verkligheten. men dethär är sånt de borde lära sig i skolan. helt seriöst. grabbgänget har ju inte lärt sig måla kukar på dethär sättet efter att ha sett sina egna. tror knappast att de har enorma kukar, de måste ju ha lärt sig någonstans. men varför har de inte lärt sig att måla fittor? är inte det alls lika ballt, lika viktigt eller lika häftigt? okej, fittan ser i allmänhet jävligt konstig ut, jag håller med. men vafan grabbar! ni kan väl åtminstone ge fittan en chans! ni kan väl försöka. det är inte så svårt som ni tror.

Kommentarer
Postat av: dajäna

hahaha. fan vad bäst du är. love din blogg!

2008-03-26 @ 00:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0