SÅ FÅR VI SE VAD SOM HÄNDER

jag hade egentligen tänkt skriva om något helt annat, men så fastnade jag framför teven och debatt. jag tror att det handlade om blogg, mode och förebilder, men eftersom vissa utseglingar gjordes, är jag inte helt säker.
men jag blev förvånad. förvånad över hur Tobias Persson talade om unga tjejers dåliga självförtroende, att shoppingen bryter ned dem och gör dem hysteriska. Tobias Persson, ståuppkomiker som skämtar om sex och tjejer med stora bröst. Tobias Persson, vad gjorde han i debatts studio över huvud taget? vad hade han att komma med? jo, att tjejer som Bondinbella och Ebba Von Sydow tär på unga flickors självförtroende. vilken idiot! jag satt och undrade vad han vet om unga tjejer självförtroende. det måste vara ett skämt att han sitter där, man som han är, och talar om hur ledsna och deppiga och ångetsfyllda vi tjejer blir pga Blondinbellas blogg! vilken dålig förebild hon är och vilka (ordagrant) skyltdockor hon och Ebba Von Sydow framställer sig som. TVÄRT OM! de är så jävla bra förebilder! Isabella Löwengrip vet hur man tjänar miljoner, vet hur man driver ett företag och vet hur man gör det bra. hon vet precis hur man beter sig som en man. det kanske är det som de snubbiga snubbarna är rädda för? de kanske är rädda för konkurrens? det är kanske sant det som Maria Sveland säger:

"ibland tänker jag att enda sättet att uppnå jämställdhet
är att ta över mannens beteende och divalater.
 det känns inte kul, men kanske är det ett nödvändigt ont."

nej, tacka vet jag Blondinbella och tacka vet jag Ebba Von Sydow. efter kvällens debatt så har jag totalt ändrat åsikt om henne. jag blev imponerad av debatten hon förde. hur genomtänkt, påläst och smart hon svarade på alla frågor (och anklagelser), hur sansad (i motsats till Maria Wetterstrand) hon var och hur coolt divig hon lyckades framstå som. nu älskar jag henne, hon är en klok kvinna. även om veckis inte är min favorittidning så är hon det, en klok kvinna.

här är länkarna:
www.blondinbella.se
www.veckorevyn.com/ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0