FÖRHÅLLNINGSREGLER FÖR ATT UNDERLÄTTA ATT GÅ VIDARE OCH FÖRNYA

ibland måste man lämna bakom sig och gå vidare, sofia. det bara är så. det måste du också inse.
ibland måste man bara förstå att det aldrig varit någon och det aldrig kommer att bli någonting heller. även du sofia, måste ju faktiskt fatta att ingenting är så bra som det verkar. här har du det, svart på vitt. varsågod.
just för att det inte ska hända, för att jag inte ska bli lurad har jag luskat och klurat på dethär. det som följer nedan är en lista på saker som bör följas om man inte vill bli lurad/ledsen/besviken/ensam/pinsam/hata dagen efter/fasta på fel ställe. för att inte fasta på samma ställe, för fel karl eller för att fel karl inte ska fastna för dig så finns reglerna till. de är vetenskapligt framställda efter många fysiska och psykiska experiment (på vinst och förlust):

regel nummer ett:
pratar han om sin förra flickvän, gå hem.
han kanske inte ser det som självklart och kommer kanske tycka att det inte är någon anledning för dig att fly fältet. men vem orkar lyssna på någon som ältar sina gamla förhållanden, berättar hur dumpad han blev, eller hur cool han var som dumpade. hur olyckligt kär han var och att han satt på en bar i london och grinade. det är outhärdligt och det är någonting som alla borde bli friade från att höra. om han inte fattar att du inte vill höra så är han dum i huvudet. och om han fattar att du inte vill höra, men drar skiten ändå, så har han inte kommit över henne än och måste därför lämnas ifred tills han inser att det faktisk är över.

regel nummer två:
sov inte kvar.
visst är det mysigt att sova brevid. visst är skedning det bästa som finns. men att det är konfetti och fyrverkerier när ni somnar betyder absolut inte att det är så när ni vaknar. på morgonen är det bakfylla, kissnödighet, torra halsar och kladdigt smink. på morgonen vet man inte om man kanske ska lägga armen om, eller hålla sig på sin kant. ska jag gå vid klockan tio eller ska han bjuda mig på morgonkaffe först? när ska jag egentligen (troligen på ett extremt osidigt sätt) häva mig upp ur sängen och dra på mig mina cigarettröksluktande kläder från igår och spatsera hemåt? nej, för att slippa morgonångesten (som är den västa av allt som finns) så gå redan på natten. antingen när han somnat, eller redan innan det. om han frågar varför har du ju en bra förklaring: det är aldrig samma sak på morgonen som det är kvällen före.

regel nummer tre:
inte mer än tre gånger.
det är bara så, hands down: när man har legat med en person tre gångerv så blir man kär i den personen. det är ingenting som kan förklaras, ingenting som kan beskrivas. det bara är så. kär blir man inte förns man har legat tre gånger med samma kille. självklart kan det ju ske vid kanske femte gången, kanske sjunge, åttonde eller femtonde gången. men vill man chansa? vill man chansa på att din limit med denhär personen går på plus tre? nej, jag tror inte det. för när man väl är där så blir allting ett helvete om det sedan visar sig att allt han ville var att knulla. nothing more and somewhat less. det är ju hemskt och det kanske låter banalt, men det är så huvudet, kroppen och resten fungerar. när du väl blir kär så är det en svår prosedur att ta sig ur (fråga mig, jag vet hur) och oftast är det inte roligt. oftast är det värre än att vakna dagen efter.  


Kommentarer
Postat av: di

bra guide! "grina på en bar i london". haha. undrar om jag kommer hinna med det? (antagligen!)

2008-05-05 @ 13:12:35
Postat av: ess

så sant så sant! borde börja använda mig av tipsen tror jag.
appropå ingenting så är din blogg helskön! du skriver hur bra som helst :D
/sandra... vet du vem? :P

2008-05-07 @ 12:03:11
URL: http://mystifikation.blogspot.com
Postat av: i

den här bloggen är den bästa nånsin!

2008-05-07 @ 12:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0