KONSTEN ATT HANDLA SKOR SOM PASSAR ALLA VÄDER OCH DESSUTOM FÅ DET ATT VERKA SPÄNNANDE

idag har jag pratat med evelina på mitt gamla jobb. dethär berättade hon:

"igår var jag och petter(1) och poweshoppade i stinsen(2). lite tröjor till beachen vi ska till!(3)
fick ihop lite smått och gott faktiskt, och sen har jag letat efter ett par allväderstövlar(4) för vuxna, typ sådana fodrade gummistövlar. men hittade inga i stinsen. hittade några idag som var sviiiindyra å inte alls vad jag tänkt mig.
gick in på intersport och hittade något liknande vad jag tänkt mig, på barnavdelningen. 350 kronor. petter skämdes som fan å tyckte dom var asfula. men jag tog dom. ska ju bara ha dom att gå i snön med när jag är ute med illrarna(5), inte så att jag ska på nobelmiddagen(6) å glänsa i dom direkt.. dom har kardborreknäppning! hade dom idag när jag var hos mamma och lite så. och dom var sjukt sköna! bästa är kardborrarna! tar typ 5 sekunder att sätta på sig skorna!!! fatta fem sekunder!?"'

fotnötter:
1- petter är evelinas kille. jag vet hur de blev tillsammans, men orkar inte dra den historien nu. de har varit ihop ganska länge. minns dock inte hur länge. 
2- stinsen är ett stort köpcenter i sollentuna. där kan man tydligen köpa allt utom allvädersstövlar.
3- evelina har länge pratat om resan till gran canaria som hon och hennes pojkvän petter bokade för flera månader sedan. avfärdsdatum är den tredje december.
4- när jag frågar om evelina ska ha med sig sina nya allvädersstövlar till gran canaria säger hon att med allvädersstövlar menas att de är avsedda för regn eller snö. jag frågar om soligt väder (som jag förutsätter att det är på gran canaria) då inte räknas som något väder varpå evelina svarar att jag bara är avundsjuk. jag får aldrig veta om hon menar på resan eller på stövlarna.
5- lillrar är ett litet mårddjur som blir ca 30-45 cm långa. de har en mörkbrun päls med ljusare underull som ger dem ett karakteristiskt, skimrande utseende. på främre delen av huvudet har de ett ljust område, med en mörk mask kring ögonen. öronen har ljus kant.  liksom andra mårddjur (exempelvis skunken) utsöndrar illrar ett illaluktande sekret från dess analöppning. evelina har två illrar. hon har döpt dem till lakrits och socker.
6- äger rum den 10 december varje år till minne och ära av alfred nobel. det var nämligen han som uppfann dynamiten och all ondska i världen.



Kommentarer
Postat av: marnie

hahahaha evelarnie i sitt esse!

2008-11-23 @ 22:44:15
URL: http://marou.blogg.se/
Postat av: di

hahaha! underbart med alla noter. och "all ondska i världen!"

2008-11-24 @ 14:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0