MEN HON SOM DANSADE DÅ?

då kan man ju fråga sig, var han som inte dansade en våldtäktsman? överreagerade jag eller skulle jag polisanmält honom? var dethär en personkränkning eller sexuella trakasserier, eller var det rent av, en våldtäkt?
ska jag vara ärlig så vet jag inte. vad var det som hände på eriksdalsbadet den 30 augusti? blev jag våldtagen på eriksdalsbadet den 30 augusti? nej, jag vet inte. jag har faktiskt ingen aning. 
i fredags var jag på modem i uppsala och där träffade jag olle och christoffer. jag berättade historien om konserten på eriksdalsbadet för dem och de blev chockade. det är tydligen inte okej att ta någon olovligt på fittan, även om man är på rockkonsert. men varför tyckte denhär killen det? men äh, han var säkert full, han visste säkert inte vad han gjorde, kanske du tänker. så tänker kanske jag med, men i själva verket är det ju hans kvinnosyn som är sned. har han inget bättre att komma med? är det hans sätt att ragga? att kränka och att tycka ned? nej, jag hänger inte med..
senare på vår utekväll på modem kommer christoffer fram till mig och ser lite sådär uppjagat upprörd ut. han säger att en tjej på dansgolvet dansade för nära, var för på och för våldsam och ville hångla och ville trycka sig emot, men det ville inte christoffer. var det en våldtäkt? kan en tjej som dansar och våldshånglar vara en våldtäktsman? hur kan folk tro att det är okej att vara för på, även om man säger nej. klart och tydligt. NEJ! jag förstår inte, jag får ingen klarhet, allt jag vet är att jag inte vet, det är ingen hemlighet.


Kommentarer
Postat av: Sara

jag känner mig i alla fall lite våldtagen av bruden som försökte hångla upp mig på dansgolvet på modem....

2008-09-14 @ 17:11:10
Postat av: Störasüster

I juridisk mening måste en våldtäkt vara att man för upp något i slidan (antar att detsamma gäller anus för pojkar), vilket är så jävla hetero. Sexuellt övergrepp är i stort sett allt annat. Det är svårt att inte ta sånt personligt men man måste tänka att det är en struktur, en struktur där killar har makt över tjejer och för att bibehålla den manifesterar de sin makt på de mest vidriga sätt. Sen är ju frågan varför vissa killar går längre än andra. Jag blir arg, men det var bra att du skrek på han så han fick skämmas, för det hoppas jag verkligen att han gjorde!

2008-09-26 @ 18:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0