EN HELT VANLIG LÖRDAG

0854
jag vaknade innan väckarklockan! det har inte hänt på hur länge som helst. jag gick upp och kissade och somnade om.

0912
väckarklockan ringer. jag är trött. jag dricker ett glas vatten, borstar tänkerna och klär på mig. sminkar mig lite bara för jag orkar inte vara snygg. sedan tar jag min ipod och min tjockaste halsduk och går till jobbet.

1402
har lunchrast en kvart. försöker att inte stressa. jag får så ont i magen och i halsen om jag stressar när jag äter. kolla facebook hinner jag med i allafall. ingenting har hänt. jag tar en snus och fortsätter hetslördagen på barista.

1815
kommer hem. kissar länge och läser tidningen samtidigt.

1842
är trött och går och lägger mig åt fel håll i sängen. hör marianne ute i trapphuset och sedan somnar jag.

2103
vaknar av en mardröm. drömmer om hjälten igen. jag gillar det inte. det har varit för mycket om hjälten de senaste dagarna. efter att han sa att han kanske tänker flytta hit har jag varit orolig. jag kan inte ens stå ut med tanken. jag kommer grina varje dag om han faktiskt flyttar hit. men egentligen vill jag att han ska göra det och så vill jag att we can give it a go, see if we can be something, you know? men jag vet att det bara är korkat och självdestruktivt av mig att tänka så.

2106
funderar på om det är värt att laga någon mat. det är tiotusen kilo disk i köket, så jag får inte plats att laga mat. diska eller vara hungrig?

2145
somnade visst, men vaknad och msnade lite med petter och sara. petter berättar att han köpt en fin apc-jacka och sara berättar att vi ska ses vid snerikes kl 2245.

2252
jag har inte gått hemifrån än. men jag har diskat och jag har lagat mat. nu äter jag. jag vet inte vad maträtten kallas. jag körde ned massa grejer jag hade i kylen i en stekpanna och så blev det ganska gott. jag borde gå snart om jag ska hinna umgås.

2308
hejdå nu ska jag gå.

0311
nu har jag borstat händerna och tvättat tänderna och ska sova i min skrivmaskinströja. vi hann med både snerikes, v-dala och katalin ikväll. det var trevligt, men nu är jag trött. imorgon ska jag och sara på gudstjänst i domkyrkan. jag är förväntansfull. har aldrig varit på något sådant förut. jag tror nog inte så mycket på bibeln och jesus och så, men jag tror på freddie wadling när han sjunger "blott en dag, ett ögonblick i sänder, tills jag nått det goda land." godnatt sov gott. ja, det ska jag.

Kommentarer
Postat av: Tom Ripley

Seriöst varför har man en blogg om man skriver om världens tråkigaste dag i världens tråkigaste liv? Jävla hycklare, "tror inte så mycket på bibeln och jesus och så" föddes du så korkad eller tar du kurser? Hoppas du får några roligare dagar framöver för annars måste broräcket eller tågrälsen vara jävligt lockande. Det är iaf vad jag spontant känner när jag läser detta.

2009-02-23 @ 07:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0