NÄR VI ÄNDÅ PRATAR OM PÄLS

nu när myten, legenden, konceptet blondinbella kom upp som debattämne bland kommentarerna tänkte jag skriva lite om henne. jag gillar blondinbella. hands down. hon är jävligt tuff. jag menar, hon är 18 bast, driver sveriges största blogg och ett miljonföretag (har vi någonsin hört henne säga det förut?). jag förstår förvisso varför folk irriterar sig på henne, jag själv står inte ut en minut med hennes videodagbok eller hennes överspända röst i let's dance. but still, i love her. hon är ett bevis på succes! hon slår alla jävla översittargubbar med tighta slipsknutar (och med sekreterare med tighta ass) på käften och jag älskar älskar älskar att de är så jävla rädda för henne att de inte kan låta bli att prata om henne överallt! "ey, dendär blondinbella gör så att unga tjejer känner sig missnöjda med sig själva, hon är en svensk paris hilton och en spoild brat. rädda sig (och sina pengar) den som kan!" säger gubbjävlarna. och javisst. hon är kanske lite av en svensk paris hilton. men vafan. paris hilton är så jävla mycker mer framgångsrik än alla jävla företagssnubbar i dethär landet. hon har sig själv som varumärke och hon säljer som smör. varför sumpa ett lysande koncept liksom? nu tänker ni säkert att jag snackar skit för att jag tycker det är bra med brudar som använder sig själva i ett vinstdrivande syfte. men näe, det tycker inte jag. blondinbella knullar inte för pengar och det är ingen som tvingar henne att göra det. dethär är hennes grej och hon gör det bra. hon sliter arslet av sig och jobbar säkert mer än både reinfeldt och typ bingo rimér tillsammans. och dethär med att hon ger småbrudar dåligt självförtroende är bullshit. blondinbella älskar sig själv, mer än allt annat (hennes pojkvän är på en tät andraplats) och det är så jävla positivt med en sådan person mitt i all tonårsångest. hon tycker att hon är så jävla snygg och så jävla bra och hon vågar sig på att testa och att chansa. om alla sverigetjejer tog efter en bit av blondinbella så skulle vi slippa alla idioter i detbatt på svt som gnäller om hur blondinbella förintar den kvinnliga ungdomen. det gör hon verkligen, det håller jag med om, hon förintar en ungdomskultur som är så jävla snevriden att inte ens maria wetterstand inser att hon är ett fucking offer för patriarkatet. det är bara blondinbella som inses vad som måste göras för att nå toppen. och det är att ta översittargubbarnas plats. och det är just det mina vänner, som översittargubbarna är så rädda för och det är därför de försöker trycka ned henne.alla metoder är tydligen tillåtna. but hell no. det är blondinbella som står kvar när de andra faller!

Kommentarer
Postat av: kerstin

sofia, har jag sagt att jag älskar dig!!! detta var kanske det bästa inlägget någonsin! alla fucking hatare som inte vet vad dom snackar om borde göra som jag. åka till ängelholm och mingla med bb! I LOVE BB!!!!!

2009-01-17 @ 23:03:50
URL: http://straightfromthahood.blogg.se/
Postat av: adam

hon är bra men skulle kunna se lite mer inbjudande ut..

2009-01-18 @ 23:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0