GÖR VAD DU VILL

det är fredagkväll och jag sitter hemma i min soffa och läser en bok. det handlar om en tjej som blivit av med hela sin familj, mamma, pappa och bror i en flygolycka när planet krockade med afrika. det är sorgligt. hon försöker ta livet av sig lite då och då, men nu verkar det som om hon lagt det suicidala på hyllan för en stund och gett sig ut i världen. just nu är hon i bryssel och lyssnar på en version av "somewhere over the rainbow" med den tjocka hawaiianen som vägde över 300 kilo och dog för att han var så tjock. den lyssnar jag också på och fäller en liten ynklig tår tillsammans med självmordstjejen i boken. jag undrar lite hur det ska gå för henne. hon säger bland annat saker som
"jag pratar inte om husdjur eller om att inte ha fötts. jag pratar om att det då och då kan ligga nära till hands att göra slut på alltihop för att man inte ser vad som är upp och vad som är ner och inte har lust med något och inte tror att någonting någonsin kommer att bli bra igen."
jag vet inte vad jag ville ha sagt med det här. det är helt enkelt en bra bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0